ایران قوی

نقش دانش آموزان در ایران قوی و ویژگی های ایران قوی

ایران قوی

نقش دانش آموزان در ایران قوی و ویژگی های ایران قوی

سلام به وبلاگ من خوش آمدید
فاطمه فقیهی هستم دانش آموز پایه هفتم
موضوع وبلاگ داشتن ایرانی قوی

۱۶ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

برای پیشرفت کشورم چه کنم؟

 

 

 

 

وظیفه ی دانش آموزان، تنها فراگیری معلومات کتاب ها و محتوای علمی درس ها نیست، بلکه توجه به رشد شخصیت، شکوفا ساختن استعدادهای نهفته، تقویت روحیه ی خودباوری، خداباوری و اعتماد به نفس و توجه به دیانت درکنار دانش و فن نیز از وظایف آنان است. دانش آموزان ایران اسلامی می توانند هم زمان با تحصیل، بذر باور را در زمین بارور دل ها بیافشانند و نهال ایمان را در بوستان جان خود بنشانند تا بعدها ـ پس از فراغت از تحصیل ـ شاهد شکفتن شکوفه ی صداقت و خلوص و خدمت بر شاخسار وجودشان باشند و گامی هرچند کوچک برای پیشرفت کشور ایران بردارند.

اگرچه ما دانش آموزان قسمت کوچکی از عظمت و اقتدار کشور ایران هستیم ولی با توجه به این موضوع که ما مخترعین و داشنمندان آینده ی این سرزمین هستیم وظایفی در قبال پیشرفت کشورمان داریم.

دانش اموزان که جمعیتی نزدیک به 14 میلیون نفر را شامل میشود میتواند در تبیین الگوی استفاده از کالای  ایرانی و اصلاح فرهنگ بیگانه تاثیر بسزایی داشته باشند .

دانش آموز میتواند فضایی با نشاط برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ایجاد نماید که اینان مهمترین سرمایه های کشور و بعنوان نسل پویا ، گام اول را در خانواده ها بردارند .

تجربه استفاده از دانش آموزان بعنوان همیار پلیس در چند سال اخیر خود گواه روشنی بر این موضوع است که آنان میتوانند سخن اثر گذار در بین خانوده و سطح عمومی جامعه در جهت ایجاد رغبت به استفاده و بهره مندی از تولید داخلی داشته باشند .


ما دانش آموزان باید از کالاهای ایرانی حمایت کنیم و به خانواده خود و اطرافیان بگوییم که برای آینده ی ما، و ایران بزرگ، از کالاهای ایرانی استفاده کنند تا چرخه ی تولید متوقف نشود و در آینده این چرخه به دست ما به گردش درآید. ما هم تمام تلاشمان را می کنیم و درس هایمان را می خوانیم و با رفتار درست و امیدواری پله های موفقیت را یکی یکی بالا می رویم تا سرنوشت ایران ما، اقتدار و پیشرفت باشد و به پرچم و نام کشورمان افتخار کنیم.

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۶:۲۲
فاطمه فقیهی

مات و مبهوت شدن دانشمندان آلمان از پیشرفت دستگاه پزشکی ایران

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۶:۰۷
فاطمه فقیهی

ایران توانسته طی ۱۵ سال اخیر جایگاه خود را به رتبه چهارم جهانی نانو برساند؛ کشورهای امریکا، چین و هند رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آغاز حرکت در مسیر نانو از سال ۲۰۰۱ در ایران با انتشار ۱۰ مقاله ISI بود؛ در همان زمان، ایران رتبه ۵۷ در حوزه نانو را داشت. اما اکنون تولیدات علمی ایران به مرحله‌ای رسیده که از مرز ۱۰ هزار مقاله گذشته است و ۲۵ درصد تولیدات علمی ایران مربوط به حوزه نانو می‌شود.

در حال حاضر قدرت‌های علمی جهان در حوزه نانو، کشورهای آمریکا، هند، چین، ایران، کره جنوبی، آلمان، ژاپن، فرانسه، انگلستان، روسیه، اسپانیا، ایتالیا، استرالیا، کانادا، تایوان، عربستان، برزیل، لهستان، سنگاپور و ترکیه هستند.

ایران از نظر تولید علم برای سومین سال متوالی رتبه چهارم نانو را تثبیت کرده است و قبل از ایران، امریکا، چین و هند رتبه‌های اول تا سوم در حوزه نانو را از دیدگاه تولید مقالات به خود اختصاص داده اند.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۰ ، ۱۵:۵۵
فاطمه فقیهی

صنایع دستی ایران نشانه‌هایی از فرهنگ و هویت مردم سرزمین ما هستند. این آثار ریشه در تمدن ایران دارند و قدمت آن‌ها به دوران ایران باستان می‌رسد.

 

 

 

 

صنایع دستی ایران بخش قابل توجهی از بازارهای سنتی در شهرهای مختلف کشور ما را تشکیل می‌دهند. صنایع دستی هر کشور را می‌توان بازتابی از تمدن و فرهنگ مردم آن کشور دانست. صنایع دستی از نخستین ابزار تعامل انسان‌ها با یکدیگر در جوامع مختلف بوده‌اند و به همین دلیل اطلاعات قابل توجهی از پیشینه تاریخ کشورهای مختلف جهان را ارائه می‌دهند.

صنایع دستی ایران سهم قابل توجهی از صادرات کالاهای کشور ما دارند. فرش ایرانی یکی از محبوب‌ترین صنایع دستی در تمام جهان به شمار می‌رود که قیمت بالایی نیز دارد. به‌دلیل اشتغال مردم روستاها، عشایر و ساکنان شهرهای کوچک در این صنعت، می‌توان نتیجه گرفت که با سرمایه‌گذاری مناسب در صنایع دستی ایران، زیرساخت‌های اقتصادی جامعه محکم خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمونه هایی از فرش های نفیس و زیبای ایرانی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۰۰ ، ۲۲:۳۷
فاطمه فقیهی
اساسا چرا باید از کالای داخلی حمایت کرد؟ این پرسش جواب های متعددی خواهد داشت که مهمترین آن اشتغال زایی برای مردمان همین سرزمین است. با توجه به اقتصاد بر پایه نفت که خواه ناخواه گریبان گیر کشور است و کاهش قیمت این محصولات، مسلما در واردات کالاها با مشکل نقدینگی مواجه خواهیم شد. دریافت وام از بانک های جهانی نیز در صورت ممکن بودن، در حال حاضر جز گزینه های مورد قبول نیست. با وجود سیاست های قدرتهای غربی و شرقی، بر ضد منافع ملی ایران، امکان بروز تحریم های جدید در هر زمان وجود دارد. در چنین شرایطی فرض کنید، منابع کشور صرف تولید و فراوری منابع معدنی شده باشد و قیمت تمام شده این محصولات به گونه ای باشد که دیگر خام فروشی این محصولات به صرفه نباشد. برخی از محصولات داخلی توان رقابت با نمونه های خارجی خود را دارند.
با حمایت از کالای ایرانی و خرید کالای ایرانی چرخ اقتصاد کشور  بهتر میچرخد

 

 

 
                                  
 
 
 
 
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۰۰ ، ۲۲:۰۵
فاطمه فقیهی

به جرات می‌توان گفت که پرستاری یکی از پر استرس‌ترین مشاغل دنیا است و هرکس قادر به انجام آن نیست مگر اینکه پای عشق و علاقه به این حرفه‌ در میان باشد. پرستاران و سایر کارکنان بخش بهداشت و درمان، نقشی اساسی در تامین سلامت جامعه ایفا می‌کنند.

   

با وجود تمام مشکلات، همگی می‌بینیم که پرستاران عزیز در برابر تمام مشکلات مقاومت کرده و همواره مدافع سلامت جامعه بوده‌اند. روز پرستار فرصت بسیار مناسبی است تا از پرستاران به پاس زحمات بی‌شمارشان قدردانی شود و با همکاری مسئولین و آحاد مردم، بتوان باری از دوش این افراد زحمت‌کش برداشت. در روزهایی که ویروس نوپدید کرونا هر روز، روی تازه‌ای از خود را نشان می‌دهد و در برهه‌ای از زمان که علم بشر از یافتن راه درمانی برای این ویروس عاجز مانده است، پرستاران عزیز تنها به نجات جان هم نوعان خود فکر کرده و بیش از پیش فداکاری و خدمت‌رسانی به انسان‌ها را نمایان می‌کنند. به مناسبت این روز لازم است تا بیش از هر روز دیگری قدردان زحمات پرستارانی باشیم که سلامت خود را به خطر انداخته و در راستای حفظ سلامت جامعه و هم نوعان خود جان فشانی می‌کنند.

       مدافعان سلامت وطنم ،دعای امام زمان (عج) بدرقه ی راهتان

 

 

آهنگ برای پرستار امیر تاجیک

 

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۰۰ ، ۱۶:۲۶
فاطمه فقیهی

ولادت حضرت زینب (س) ظهور ستاره‌ای درخشان در میان کواکب آسمان معصومین است
امروز زینب کبری (س) مظهر عاطفه و مهر، معرفت و ایمان و منادی انسانیت پا در جهان می‌گذارد
روز ولادت این بانو را که لطافتش یاس را
عظمتش کوه‌های استوار را، پاکی‌اش آئینه را و زلال بودنش
آب هزار چشمه روان را به یاد می‌آورد
تبریک عرض می‌کنم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۰۰ ، ۱۶:۱۴
فاطمه فقیهی

 

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۰۰ ، ۱۱:۲۳
فاطمه فقیهی

 

 

 

 


ایران؛ فدایِ اشک وُ خنده ی تو…       دلِ پر وُ تپنده ی تو…
 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۰۰ ، ۱۰:۵۷
فاطمه فقیهی

 

 

 

 

ما دانش آموزان با ایمان و مدد از خداوند ونیز تلاش و کوشش روز افزون آینده ساز مملکت خواهیم بود

و در راه علم و دانش از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

ما باید خود را باور کنیم.

ما باید برای داشتن ایرانی بهتر خودمان تلاش کنیم و چشم به دست بیگانگان نداشته باشیم.

ما باید راه دانشمندان شهید کشورمان  را دنبال کنیم.

ما می توانیم بهترین در دنیا باشیم و این امر محقق نمی شود مگر با تلاش و کوشش و ارتقای سطح علمی تک تک افراد جامعه.

همه ی افراد جامعه به نوبه ی خود در پیشرفت ایران میتوانند تاثیرگذار باشند و سهم ما دانش آموزان در تحقق پیشرفت کشور خوب درس خواندن ،مطالعه ی بیشتر،خلاقیت و نوآوری است.

ما با استعانت از امدادهای الهی و با تکیه بر علم و دانش و پشتکار خود برای داشتن ایرانی بهتر تلاش میکنیم و امید داریم که به لطف خداوند می توانیم ایرانی قوی داشته باشیم .

ما ایمان داریم صاحب اصلی مملکت ولی عصر حضرت مهدی (عج) است و ما سربازان ایشان هستیم.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۰۰ ، ۱۰:۵۶
فاطمه فقیهی